Někteří křesťané považují tuto reklamu dokonce za urážku.
Následné vyjádření Tesca, že chce touto reklamou spojovat lidi z důvodu, že Vánoce může slavit každý (pozn.: ten kdo je ovšem z logických důvodů neslaví, je jen těžko bude - krom role v reklamě - opravdu slavit), je poté naprostou fraškou, protože jsou to právě takovéto dráždivé kontroverzní reklamy, které vzbuzují - mnohdy záměrně - velké vášně ve společnosti a prakticky ji tímto naopak rozdělují.
Peníze až na prvním místě?
Za tímto vším se však dost možná skrývá zcela něco jiného a prostého - šokující virální marketing, který prostě funguje, a který v poslední době ve svých kampaních nasazují i ty největší značky a obchody.
Díky této "kauze", která vyvolala velké kontroverze se totiž o Tescu hodně mluví a to zcela zadarmo! A jelikož je Tesco nadnárodní obchod, který působí v mnoha zemích Evropy, má tato "kauza", jak by se dalo marketingově pěkně říci - celoevropský zásah. Z hlediska marketingu jistě dobrý, ač neoriginální počin, z hlediska morálky nebo vyšší přidávané hodnoty velkého řetězce do společnosti je takové rozpoutavání vášní ve společnosti společně s pokryteckým prohlášením o "spojování lidí" úplným dnem toho, co reklama v dnešní době může nabídnout.
Takové "přehmaty" nadnárodních řetězců, které vidíme v poslední době, jsou akorát voda na mlýn největším kritikům islámské migrace do Evropy. Ti jistě budou po zhlédnutí této reklamy říkat: "to je ta islamizace Evropy v praxi".
Podívejte na video
Video této kontroverzní reklamy naleznete na další stránce...
Pokračování článku na další stránce