Tesco vložilo do Vánoční reklamy muslimy, jejich zákaznící kroutí očima! Lidl nestačil? – Co na to říkáte?

Zatímco reakce Čechů na černocha (ačkoliv z hlediska českého trhu to bylo také necitlivé a nelogické) v letáku Lidlu byla do určité míry opravdu hysterická a přehnaná, britským zákazníkům Tesca, kteří se bouří proti nové reklamě se nelze divit vůbec! Minimálně z hlediska zdravého rozumu...
Hashtagy článku: #Marketing #Šokující #Video
zdroj: Youtube, Tesco
reklama
zdroj: Youtube, Tesco

I fotbalové velkoluby, které jsou světovými značkami číslo jedna jako Real Madrid a Barcelona na svých reklamních předmětech pro arabských trh již nějakou dobu odmazávají kříže ze svých letitých klubových znaků, aby ctili tamni trh, protože místní jsou na kříže velmi citliví – vše v pořádku.

Naopak dalšího a tentokrát výrazného přehmatu (ikdyž, skutečně přehmatu? – více na konci článku) se nedávno dopustil Lidl, když umazal na obalech svých produktů v rámci řeckého týdne (!) křesťanské kříže z řeckých kostelů – ovšem takové produkty byly určeny nikoliv pro arabský trh, ale pro trh v Belgii! Produkty s odmazanými kříži se však dostali i do ČR – toto v pořádku rozhodně není.

I Tesco se vydalo cestou kontroverze podobně jako Lidl namísto toho, aby v dobré víře ctilo domácí většinový trh ve Velké Británi. Z jejich reklamy, která ctí akorát maximálně takové to moderní kosmopolitní heslo “všichni všechno a nikdo nic”, vznikla naprosto nesmyslnná slátanina. Do své Vánoční reklamy (byť je to jen pár sekund) totiž dalo muslimy, kteří sami Vánoce logicky neslaví! Tady jde rozum absolutně stranou…

V reklamě je vyobrazeno několik rodin, které chystají krocana (v Británii typické Vánoční jídlo jako u nás kapr) a připravují se na letošní Vánoční svátky. V jednom záběru se mihne i muslimská rodina, která jde vesele s taškami z Tesca slavit Vánoce – vzhledem k tomu, že vyznavači islámu neuznávájí Jěžíše Krista jako syna božího a Vánoce vůbec neslaví, docela bizarní scénka… jak z komediálního filmu Sachi Barona Cohena. Někteří křesťané považují tuto reklamu dokonce za urážku.

Následné vyjádření Tesca, že chce touto reklamou spojovat lidi z důvodu, že Vánoce může slavit každý (pozn.: ten kdo je ovšem z logických důvodů neslaví, je jen těžko bude – krom role v reklamě – opravdu slavit), je poté naprostou fraškou, protože jsou to právě takovéto dráždivé kontroverzní reklamy, které vzbuzují – mnohdy záměrně – velké vášně ve společnosti a prakticky ji tímto naopak rozdělují.

Peníze až na prvním místě?

Za tímto vším se však dost možná skrývá zcela něco jiného a prostého – šokující virální marketing, který prostě funguje, a který v poslední době ve svých kampaních nasazují i ty největší značky a obchody.

Díky této “kauze”, která vyvolala velké kontroverze se totiž o Tescu hodně mluví a to zcela zadarmo! A jelikož je Tesco nadnárodní obchod, který působí v mnoha zemích Evropy, má tato “kauza”, jak by se dalo marketingově pěkně říci – celoevropský zásah. Z hlediska marketingu jistě dobrý, ač neoriginální počin, z hlediska morálky nebo vyšší přidávané hodnoty velkého řetězce do společnosti je takové rozpoutavání vášní ve společnosti společně s pokryteckým prohlášením o “spojování lidí” úplným dnem toho, co reklama v dnešní době může nabídnout.

Takové “přehmaty” nadnárodních řetězců, které vidíme v poslední době, jsou akorát voda na mlýn největším kritikům islámské migrace do Evropy. Ti jistě budou po zhlédnutí této reklamy říkat: “to je ta islamizace Evropy v praxi”.

autor: c

reklama
Tesco vložilo do Vánoční reklamy muslimy, jejich zákaznící kroutí očima! Lidl nestačil? – Co na to říkáte?
Skóre: 5 (100%) hlasováno 1x
Autor:
c
Doporučujeme
Co si o tom myslíte?
Komentáře
Doporučujeme
Čtěte dál...