V Pražském OC prodávaly padělky luxusních značek: Spousta lidí se nechává oj*bávat o velké peníze…

Ilustrace - zdroj: CC-BY, Flickr.com/ru_boff - Dimitry B / CC-BY, Flickr.com/epsos - epSos.de
Ilustrace - zdroj: CC-BY, Flickr.com/ru_boff - Dimitry B / CC-BY, Flickr.com/epsos - epSos.de
Hashtagy článku: #CZ/SK #Oblíbené

„Luxusní“ oblečení v dnešní době a luxusní před 10ti lety? To je opravdu rozdíl. A proč je tedy tento výraz poprvé v uvozovkách?

reklama

Kvalita tzv. luxusního zboží šla za roky velmi dolů, luxusním zůstal možná tak název a grafika značky, opravdová kvalita oděvu, či jiného módního doplňku je v drtivé většině případů ničím nevybočují z řady ostatních. Výroba je sériová, mnohdy se ve stejné továrně vyrábí zboží koncově prodávané za tisíce korun hned vedle toho, které pořídí spotřebitel za pár stovek.

Jediné co zůstalo, či dokonce šlo nahoru, je cena. Velké oděvní společnosti se na základě kapitalistických principů snaží tímto způsobem, kterým je snížení výrobních výdajů, kdy je raději investováno mnohem více do reklam a ostatních marketingových nástrojů, maximalizovat zisk. A lidé tak dále denodenně vesele nakupují předražené zmetky v pěkném obalu reklamy…

Je tu i druhá strana, chudí asiati v továrnách, kteří pracují většinou za ani ne 1 dolar na hodinu, aby uspokojily někdy i dost nelogické choutky evropanů a američanů po něčem, co prostě nemá opodstatněnou cenu, jsou tak motivování vydělávat něco „bokem“. Jsou to přesně ti, kteří po směně zapnou výrobní linky znovu a vyrábějí ty tzv. padělky. Díky absenci kontroly je kvalita sice nižší než ta u výrobků oficiálních, ovšem v mnoha případech pouze v řádech pár procent.

reklama
A to je onen důvod, proč i velké autorizované obchody v obchodních centrech mnohdy prodávají padělky. Padělky, které nerozeznáte od tzv. originálu, protože tento padělek ve skutečnosti může být i takovým 95% originálem.

ČOI objevila nedávno padělky těchto značek Tommy Hilfiger, Dolce Gabbana, Armani a dalších ve známém obchodním domu v centru Prahy. Majiteli nyní hrozí pokuta až 5 000 000 kč.

Ovšem nabízí se otázka, nemohou si za to, že se tohle děje tak trochu i oděvní společnosti sami?

Když sami nenabízejí mnohdy očekávanou kvalitu?

Není tohle naopak právě ta hozená rukavice všem, kteří by chtěli na tom profitovat? Když se díky tomu, ač dle zákonů samozřejmě nelegální cestou, snaží prodat podobně kvalitativní produkt za výrazně nižší cenu…

Kdyby totiž byla kvalita samotných originálů vyšší i za aktuální cenu, nevyplatilo by se tyto produkty padělat v takové míře jako to vidíme dnes.

autor: c

reklama
Nepřehlédněte:
loading...
Co si o tom myslíte?