Proč se hudební průmysl v prd*l obrací? Můžeme si za to jen sami…

zdroj: Youtube 3x
zdroj: Youtube 3x
Hashtagy článku: #Hudba #Oblíbené #Šokující

Žijeme v době, kdy producentem hudby může být prakticky kdokoliv, protože dát dohromady digitálním způsobem pár tónů zabere maximálně několik hodin a není to zase tak nic složitého.

reklama

Oni vědí co hrát

Co je ale důležité? Vědět jakých tónů, to je základ všeho! A věřte – nevěřte producenti díky analytickým informacím vědí přesně, které tóny použít, aby byla píseň úspěšná. Neskládají totiž podle svého srdce nebo podle toho co se jim líbí, či zrovna napadne, ale podle toho co se bude poslouchat… Vznikají tak doslova písně na objednávku. Neúspěšnější je ten, který má přístup k nejvíce datům – jistě uhádnete, kdo to bude.

Shazam je příčinou

Jak Orwellovské řeknete si,  ale to je realita. V dnešní době existuje spousta aplikaci jako iTunes, SoundCloud, či Shazam, které o vás všech poctivě sbírají všelijaká data. Například takový Shazam (aplikace na rozpoznání písně) posíla svým analytikům data na základě toho co vyhledáváte, protože vychází z naprosto logického faktu – co si vyhledáváte, to se vám pravděpodobně líbí a líbit bude.

reklama

Marketing

Tyto informace poté agentury předávají svým produkujícím interpretům, kteří tvoří konečný článek celého tohoto surového marketingu (protože v dnešní době jde opravdu jen o to doručit hudbu – produkt konzumentovi). Hlavně díky těmto datům dokáží být na vrcholu interpreti elektronické hudby jako David Guetta, Afrojack, apod – vědí totiž co hrát.

Líbí se nám to, co už známe – jsme jenodušší

Proto se také děje i to, že když se občas zaposloucháte do nově vydané moderní písně, slyšíte v ní i vaši starší oblíbenou z před jednoho, či dvou let. Hudebni průmysl nás takto ovládá jako poslušné konzumní ovečky a dost možná jste o tom někteří ani doposud nevěděli.

Jaké pasáže písní se nám nejvíce líbí? Hlavně ty, které už známe… Můžeme si tedy za neustálé omílání stejných tónů dokola sami, nás analyzují, na nás vydělávají – tvůrcem všech „nových“ písní jsme totiž koneckonců my sami.

autor: c

reklama
Nepřehlédněte:
loading...
Co si o tom myslíte?