Nejhorší marketingová kampaň? Youtuber měl propagovat jejich auto, špinit konkurenci: Za odměnu mohl jezdit 500 km v bavoráku, no neber to!

zdroj: Youtube, FreescootOfficial 2x/Youtube, Carrie Kirsten

Není tomu tak dávno, kdy si na spolupráci s Youtubery vylámala zuby společnost Bubbleology. Youtube scéna je velice specifická společnost a samotní Youtubeři jsou mnohdy neřízené střely. Pro inzerenty znamenají možnou vysokou sledovanost avšak s obrovským rizikem a nejistým výsledkem.

reklama

Součásti dnešního Youtube jsou tzv. reakční videa, když tedy nejsledovanější Youtuberka Teri Blitzen uzavřela v té době nebývale velkou spoluprací ohledně propagace Bubble Tea, vzedmulo to samozřejmě pozornost mezi dalšími Youtubery. Jiný Youtuber o tomto produktu a její spolupráci následně natočil několik negativních videí, které tato společnost velmi nelibě nesla. Celá věc se díky tomu nakonec dostala až pod kameru velmi sledovaného pořadu A DOST! v čele Janem Tunou, který většinu negativních a kritizovaných věci v testech potvrdil. Ikdyž se mnohdy říká, že i negativní reklama je pořád reklama, tato spolupráce se jistě nevyplatila,…

S dalším ambiciózním marketingovým plánem na oslovení mladých lidí nyní přišla společnost prodávající automobily BMW, která měla nabízet různým Youtuberům za propagaci této značky automobil ze své luxusní řady. Mělo to mít však údajně jeden háček, tedy že automobil za propagaci pouze zapůjčí. To by možná stále stálo za úvahu, háčku tu mělo být ovšem více. Stinnou stránkou spolupráce je dle informací ve videu totiž například: „cílené špinění konkurence ve svých videích, maximální počet najetí 500 km měsíčně, zákaz vycestovat mimo Prahu a k tomu být monitorován jejich čipem“. No neber to!

V následujícím videu na tyto údajné kontroverzní podmínky upozorňuje Youtuber s přezdívkou FreescootOfficial, který dle svých slov tuto vysoce kontroverzní spolupráci odmítl. Jo, a ani sex by tam nemohl mít

reklama

Stejně měl zareagovat na nabídku i Danny z TVTwixx, který poskytl ve svém vlastním videu podobné informace…

Ovšem ne všichni se zachovali jako oni. Našli se i tací jako Youtuberka Carrie Kirsten, která po podobné spolupráci skočila doslova jako nedopečený vánoční kapr na štědrovečerním talíři a natočila o tom první promo.

zdroj: Youtube, TVTwixx/Facebook, Carrie Kirsten

Youtuberka všechny samozřejmě hned „informovala“ i na svém FB. Zejména o tom, že pokud nemáme (půjčené) BMW, tak jsme lopaty.

Všimněte si následně, jak se celé video doprovázené oduševnělými citáty tak pěkne marketingově tváří, jak kdyby Youtuberka auto dostala zcela zdarma a nikoliv s takto děsivými, či jinak kontroverzními podmínkami. Tohle však mají dokonale vyvracet informace uvedené v obou předešlých videích. Je to také krásná ukázka toho, že oproti tomu, jak Youtuber prezentuje svá videa, může být vše ve skutečnosti úplně jinak.

Tento případ opět potvrdil nestandartní rizikovost Youtube scény, to co mělo pravděpodobně zůstat „pod pokličkou“, naopak vyplavalo výrazně na povrch, navíc s daleko větší měrou téměř jako tsunami, která roztříštila budovaný pozitivní marketingový obrázek o pohádce a jednom autu…

Je to tedy skutečně nejhorší marketingová kampaň v historii? Nebo je to celé jinak a jedná se jen o jakousi velice nekorektní hru puberťáků balancujících na hraně trestného činu? Není tato kampaň špatná už ze své podstaty, kdy Youtuberka, jejíž cílovou skupinou jsou děti 12-18, má propagovat luxusní auto?

PS: Podívejte na všechna videa a napište nám váš názor do komentářů…

autor: c

reklama
Nepřehlédněte:
loading...
Co si o tom myslíte?