„Černoch z letáku Lidlu“ nedá Čechům spát! Objevil se opět v české reklamě na luxusní mobil

Není tomu dávno, kdy černoch senegalského původu jménem Alpha Dia (25) v letáku obchodního řetězce Lidl propagoval sezónní oblečení. Následně se strhla zejméná na internetu až hysterická bouře reakcí, která se vymykala všem standardům...
reklama

Na druhou stranu, po absolutně zpackané migrační krizi ze strany evropských „lídrů“, kdy se na náš kontinent s „nataženou rukou“ valí (nejen) jeden afričan za druhým, a kdy není Evropa schopna ochránit vlastní hranice, je jistá napruženost Čechu jistě pochopitelná i do jisté míry přirozená.

Buď se jednalo ze strany Lidlu o záměr – tedy vzbudit kontroverzní diskuzi a dostat tak svou reklamu i k lidem, kteří by ji za normálních okolnosti ignorovali a nebo daleko pravděpodobně šlo o absolutně nezvládnutou situaci marketingového oddělení, které má svůj trh znát a mělo by vědět, co zákazníky v daném regionu může podráždit. Zároveň je nelogické využití černošškého modela v zemi, kde 99% obyvatel je jiné barvy pleti a nemohou se s ním do takové míry ztotožnit – toto není rasismus, ale čistá obchodní logika (či v tomto případě nelogika).

I výrobce známých dámských postaviček Barbie začal vyrábět pro arabský region zahalené modely, protože s těmi odhalenými by příliš neuspěl, světově proslulé fotbalové kluby Real Madrid a Barcelona ze svých reklamních produktů v totožném regionu odstranily (pro tamní obyvatele dráždivé) křesťanské kříze, které zdobí jejich originální klubové znaky – jednoduše řečeno, snaží se být obchodně tolerantní a citliví k tamnímu domácímu trhu…

Společnost Lion Mobile provozující eshop xiaomimobile.cz zvolila do nové reklamy luxusního čínského telefonu Xiaomi Mi MIX pro český trh stejného „kontroverzního“ modela a dosti pravděpodobně záměrně, kdy šlo spíše o první možnost z předchozího odstavce. „Na barvě kůže nebo původu nám prostě nezáleží,“ okomentoval tento tah jednatel společnosti. Eshop se tedy tímto krokem na první pohled jasně staví proti rasistickým a xenofobním projevům, které se u nás snesly na adresu Lidlu i samotného modela. Ovšem na první pohled…

Ze strany Lion Mobile je to spíše prakticky naprosto geniální marketingový tah, protože i kdyby samotný majitel firmy a celé vedení bylo ve skutečnosti největšími rasisty, tak jejich PR je staví do světla, že oni jsou „ti hodní, kteří nemají vůbec žádné předsudky“ – navíc po předchozím „skandálu“ muselo celé marketingové oddělení počítat s tím, že jejich reklama se stejným černošským modelem jistě neunikne tuzemské mediální pozornosti, o čemž vlastně svědčí i tento samotný článek – brilantní!

Pokud bychom se bavili v internetové hantýrce, ve výsledku je to do jisté míry i docela dobrý „trolling“.

autor: c


GALERIE (3x foto)
Další v galerii:
Podívejte na další fotku
reklama
Doporučujeme
Co si o tom myslíte?
Komentáře
Čtěte dál...